چند نکته مهم که درباره باتری پراید نمیدانید!

خرید باتری پراید ارزان
Rate this post

معرفی باتری پراید

مالکان خودروی پراید هنگام خرید باتری پراید باید به نکات مهمی از جمله ظرفیت و ولتاژ، ابعاد و برند باتری توجه داشته باشند. باتری فابریکی که در کارخانه روی پرایدها نصب می‌شود از نوع باتری‌های ۵۰ آمپر ساعتی با جریان ۱۲ ولت اسیدی است که به‌خوبی تمام نیاز‌های اولیه خودرو را رفع می‌کند اما شما می‌توانید در صورت نیاز از باتری ۵۵ و ۶۰ آمپر ساعتی پراید نیز استفاده کنید.


برای مشاهده باتری های مناسب پراید روی لینک صفحه خرید باتری ماشین کلیک کنید


بهترین برند ایرانی برای باتری پراید

اگر تمایل دارید برای پراید خود یک باتری ایرانی تهیه نمایید که هم کیفیت مناسبی داشته باشد و هم قیمت معقول داشته باشد بهتری است جدول زیر را بررسی نماید. در این جدول نام بهترین برندهای ایرانی باتری خودرو به همراه شرکت سازنده آن به ترتیب درج شده بنابراین با مراجعه به این لیست می‌توانید انتخاب راحت‌تری هنگام خرید باتری ایرانی پراید داشته باشید.

کارخانه   برند‌ها  
نکاس باتری

صبا باتری

نکاس پلاس

نیوآرمو

نکاس

واریان

 

سهند

سپاهان باتری اوربیتال اتمیک سوزوکی
برنا باتری ایاس گلوبال زیتکس
آذر باتری ویگور سولفیان آپادانا
دورنا باتری نوبل ارس پوشیتا

بهترین برند کره‌ای باتری پراید

اکثر باتری‌های کره‌ای از طول عمر بالا و کیفیت مناسبی برخوردار هستند چرا که شرکت‌های کره‌ای همواره از سرب تازه و درجه یک در باتری‌سازی استفاده می‌کنند و مانند اکثر کمپانی‌ها از سرب باتری‌های اسقاط شده استفاده نمی‌کنند بااین‌وجود چهار شرکت کره‌ای تولید باتری وجود دارند که کیفیت بسیار خوبی دارند و توصیه می‌شود در صورت امکان برای خرید باتری پراید کره‌ای این چهار کمپانی استفاده کنید.

کارخانه برندها
دلکور کره دلکور پوما رویال
هیوندا سولایت انرسل تارگت
اتلس بی ایکس اتلس جگوار هانکوک
گلوبال کره نوا راکت سیلور

نکته: امروزه به دلیل مصوبات دولتی ورود باتری‌ها از خارج کشور ممنوع شده است بنابراین باتری‌های وارداتی دارای تاریخ مصرف به روزی نمی‌باشند بنابراین توصیه می‌شود از باطری‌های ایرانی استفاده شود.
به‌طورکلی فارغ از ایرانی یا خارجی بودن باتری توصیه می‌شود برای پراید از باتری اتمی (سیلد، خشک) استفاده کنید چرا که مراقبت از آن به نسبت باتری‌های اسیدی بسیار کمتر است. همچنین پیشنهاد می‌شود قبل از خرید باتری پراید حتماً از یک مشاور مطمئن کمک بگیرید، متخصصین ما در مجموعه نکاس باتری آماده کمک‌رسانی جهت خرید بهترین باتری به شما هستند.

بیشتر بخوانید: علائم خرابی باتری ماشین

قیمت خرید باتری پراید

قیمت باتری پراید و قیمت انواع باتری‌های خودرو به عواملی چون کارخانه سازنده، نوع باتری (اسید شارژی، اتمی) ظرفیت باتری (آمپر باتری پراید)، سال ساخت بستگی دارد بنابراین جهت خرید و یا استعلام قیمت باتری پراید می‌بایست از طریق سایت و یا به‌صورت تلفنی به فروشگاه نکاس باتری مراجعه نمایید.
فروشگاه نکاس باتری با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه واردات و فروش انواع باتری مرجعی موثق و قابل‌اطمینان جهت خرید و استعلام قیمت باتری پراید و انواع دیگر باتری‌ها است.

خرید اینترنتی باتری پراید

خرید باتری پراید ۱۳۱

باتری فابریک پراید ۱۳۱ که کارخانه برای آن قرار داده است یک باتری ۵۰ آمپر است که به‌خوبی از پس تمام نیاز‌های برقی ماشین بر‌می‌آید اما چنان چه شما از وسایل پرمصرف برقی در خودروی خود استفاده می‌کنید می‌توانید از باتری ۵۵ آمپری و ۶۰ آمپری نیز استفاده کنید زیرا ابعاد این دو باتری با ابعاد باتری‌های ۵۰ آمپری که به‌صورت کارخانه‌ای روی پراید نصب شده است یکسان است.
نکته: هنگام تعویض باتری پراید ۱۳۱ در صورت وجود شکستی در سینی باتری (قالب پلاستیکی نگهدارنده باتری) توصیه می‌شود آن را نیز به همراه باتری تعویض نمایید چرا که این کار باعث افزایش طول باتری پراید می‌شود.

خرید باتری پراید ۱۳۲

بهترین باتری برای پراید ۱۳۲ می‌تواند باتری ۵۰ تا ۶۰ آمپر هم از نوع اسید شارژی و هم از نوع اتمی باشد اما باید بدانید باتری‌های اسیدی نیاز به مراقبت دارند به این صورت که به طور منظم میزان اسید آن بررسی شود و در صورت نیاز با باتری آب مقطر اضافه شود ولی باتری‌های اتمی نیاز به هیچ مراقبتی ندارند بنابراین استفاده از آن راحت‌تر است.

خرید باتری پراید هاچبک

برای پراید هاچبک نیز مانند پراید ۱۳۲ می‌توان از باتری ۵۰ آمپر تا باتری ۶۰ آمپر استفاده کرد زیرا ابعاد این دست از باتری‌ها یکسان است. باتری فابریک کارخانه‌ای پراید هاچبک ۵۰ آمپر است.

خرید باتری پراید ارزان


برای مشاهده باتری های مناسب پراید روی لینک صفحه خرید باتری ماشین کلیک کنید


باتری پراید ۵۰ آمپرساعت

به طور معمول باتری ۵۰ آمپر مناسب خودروهای کوچکی مانند پراید، تیبا، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷، ساینا، کوییک و… است که مصرف انرژی الکتریکی کمی دارند اما چنانچه در خودرو از سیستم صوتی سنگینی استفاده شده باشد ممکن است باعث تخریب باتری ۵۰ آمپر شود بنابراین در صورت داشتن سیستم صوتی بهتر است از باتری ۵۵ آمپر و ۶۰ آمپر استفاده شود.

باتری پراید ۶۰ آمپرساعت

باتری ۶۰ آمپر جزء دسته باتری‌های پرکاربرد است و برای خودروهای نسبتاً بزرگ مانند تندر ۹۰، پژو ۴۰۵، سمند، ریو، اچ‌سی‌کراس، وانت آریسان و… استفاده می‌شود. نکته قابل‌توجه هنگام خرید باتری پراید این است که دینام پراید ۴۵ آمپر و یا ۵۵ آمپر است بنابراین باتری بیش از ۶۲ آمپر برای پراید به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

سخن پایانی

در نهایت باید بدانید خرید باتری ماشین موضوع سلیقه‌ای نمی‌باشد و هنگام خرید آن باید به نکات مهمی از جمله:
• میزان توان دینام جهت شارژ باتری
• میزان برق مصرفی خودرو
• میزان فضایی امنی که جهت نصب باتری خودرو زیر کاپوت تعبیه شده است.
توجه نمایید. درصورتی‌که از موارد ذکر شده اطلاعی ندارید می‌توانید از دفترچه راهنمای خودرو استفاده کنید اما اگر به دفترچه راهنما نیز دسترسی ندارید می‌بایست از یک متخصص کمک بگیرید، کارشناسان نکاس باتری آماده پاسخ‌دهی به سؤالات شما در زمینه انواع باتری خودرو هستند.

سوالات متداول

عمر مفید باتری پراید چقدر است؟

طول عمر باتری پراید به طور معمول ۲ سال و یا ۴۰۰۰۰ کیلومتر است بنابراین اگر پیش از ۲ سال خودروی شما ۴۰۰۰۰ کیلومتر مسافت را طی کرده باشد می‌بایست باتری تعویض شود همچنین اگر بعد از گذشت دو سال نیز ۴۰۰۰۰ کیلومتر را با پراید خود رانندگی نکرده باشید نیز باتری باید تعویض شود. چرا که باتری یک وسیله شیمیایی است و باگذشت زمان تخریب می‌شود و قدرت جریان دهی آن به‌مرورزمان افت می‌کند که ممکن است این امر به ادوات برقی ماشین فشار وارد کند بنابراین می‌بایست در زمان مشخص اقدام به تعویض باتری خودرو نمایید.

طریقه افزایش طول عمر باتری پراید

برای افزایش طول عمر باتری پراید توصیه می‌شود موارد زیر را رعایت کنید:

  • درصورتی‌که بیش از ۱۰ روز قصد استفاده از خودروی خود را ندارید بهتر از سرباتری منفی را از قطب باتری جدا کنید تا باطری بی‌دلیل تخلیه نشود.
  • برای جلوگیری از سولفاته شده سرباتری بهتر است به طور منظم و دوره‌ای سرباتری را با آب و جوش شیرین تمیز کنید.
  • درصورتی‌که خودرو به دلیل ضعیف شدن استارت نمی‌خورد می‌بایست از باتری کمکی هم ولتاژ استفاده کنید.
  • هنگام خاموش بودن ماشین به‌هیچ‌عنوان از ضبط خودرو استفاده نکنید زیرا باعث کوتاه شدن طول عمر باتری می‌شود.

برای اطمینان حاصل کردن از سلامت باتری می‌بایست توسط دستگاه تست سلامت باتری ماشین این موضوع را بررسی کنید اما نشانه‌های خرابی در باتری پراید می‌تواند به شکل زیر باشد.

  • خودرو به‌سختی استارت می‌خورد و یا روشن نمی‌شود.
  • صدای استارت خوردن خودرو تغییر کرده است (صدای تق‌تق شنیده می‌شود).
  • چراغ پشت آمپر با وجود سلامت سرباتری‌ها روشن نمی‌شود.
  • روی باتری‌های اتمی نمایشگر وضعیت وجود دارد درصورتی‌که نشانگر سفید بود به معنای خرابی باتری است. (سبز = خوب، مشکی= ضعیف، سفید = خراب)
  • سیستم صورتی کار نمی‌کند و خودرو با ریموت باز نمی‌شود.
  • هنگامی‌که خودرو خاموش است چراغ‌های ماشین ضعیف هستند.

با مشاهده نشانه‌های فوق‌الذکر اقدام به تعویض باتری پراید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خرید و قیمت تماس بگیرید 02632605