بررسی لاستیک کشاورزی

Rate this post

از گذشته‌های دور کشاورزان همیشه در مرحله شخم زدن زمین‌های کشاورزی خود با چالش مواجه بودند و این قسمت از کارشان جزو سخت‌ترین قسمت‌های کشاورزی محسوب می‌شد. با گذشت زمان و پیشرفت علم هرروز لوازم کشاورزی مدرن‌تری برای راحتی کشاورزان وارد بازار شد. امروزه انواع و اقسام ماشین‌های کشاورزی به وجود آمده‌اند که کار کشاورزان به بسیار آسان کرده‌اند. مهمترین قسمت یک ماشین کشاورزی چرخ‌های آن است. ماشین‌های کشاورزی با توجه به مسافت بسیار بیشتری که نسبت به سایر وسایل نقلیه طی می‌کنند و همچنین با توجه به نوع زمینی که باید در آن در حال حرکت باشند اهمیت و حساسیت بیشتری هم نسبت به سایر لاستیک‌ها دارند.

با توجه به قیمت بسیار بالای لوازم کشاورزی، نمی‌توان برای خرید آن‌ها ریسک کرد و هر چیزی را از هربرندی تهیه کرد اما از طرفی شناسایی یک لاستیک کشاورزی خوب و مهمتر از آن تشخیص فیک یا اصل بودن برند آن هم کار چندان آسانی نیست و نیاز به دقت و تبحر خاصی دارد. بنابراین برای کمک به شما تصمیم گرفتیم تا لاستیک کشاورزی را کاملا در این مقاله بررسی کنیم و ویژگی‌هایی که یک لاستیک کشاورزی خوب باید داشته باشد و سایر عوامل موثر بر آن را برای شما شرح دهیم.

چگونه لاستیک کشاورزی مناسب را تشخیص دهیم؟

پیدا کردن یک لاستیک خوب به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال اولین چیزی که برای لاستیک کشاورزی مناسب باید به آن توجه شود، نوع وسیله نقلیه است. در کشاورزی ما انواع مختلفی از ماشین‌ها را داریم که نیاز به لاستیک دارند و هرکدام از آن‌ها با داشتن ویژگی‌های تخصصی مربوط به خودشان لاستیک مخصوص خودشان را دارند.

اما در این بین برخی ویژگی‌های کلی‌تر میان تمامی لاستیک‌های کشاورزی ثابت است و هنگام خرید هرمدل لاستیک کشاورزی باید حتما به آن‌ها توجه شود. در ادامه برخی از مهمترین این ویژگی‌ها را برای شما شرح خواهیم داد.

به تاریخ تولید لاستیک توجه کنید

شاید شما فکر کنید که برای لاستیک‌ها تاریخ تولید و انقضا اهمیت ندارد و یک لاستیک تا زمانی که تمامی آج‌هایش را ازدست بدهد و ساییده شود یا پاره شود می‌توان از آن استفاده کرد اما در حقیقت اینطور نیست.

لاستیک‌ها به دلیل اینکه از مواد اولیه لاستیکی و پلاستیکی در ساختشان استفاده شده بعد از گذشت زمان ممکن است دچار چسبندگی، ترک خوردن و… شوند که هرکدام از این اتفاق‌ها می‌تواند به وسیله نقلیه و ایمنی شما آسیب وارد کند.

بنابراین اگر لاستیکی را در بازار پیدا کردید که از تاریخ تولید آن بیشتر از دو سال گذشته است به هیچ‌عنوان آن را خریداری نکنید.

ضمانت‌نامه را چک کنید

شما هرچقدر هم که در خرید لاستیک کشاورزی ماهر باشید باز هم نمی‌توانید تمام نکات فنی و ایمنی مربوط به لاستیک را تنها با نگاه کردن و تست‌های معمولی بسنجید بنابراین بهتر است زمان خرید لاستیک کشاورزی حتما از برندی آن را تهیه کنید که ضمانت‌نامه معتبری به شما بدهد تا خیالتان آسوده باشد.

ویژگی‌های فنی ظاهری را چک کنید

کیفیت برخی ویژگی‌های سطحی و ظاهری مانند آج لاستیک، جنس پلاستیک و نایلون به کار رفته در ساخت آن و… را در همان نگاه اولیه به لاستیک می‌توان تشخیص داد بنابراین حتما در هنگام خرید این موارد را نیز مورد توجه قرار دهید.

سایز لاستیک را به درستی انتخاب کنید

مهمترین عاملی که حتما هنگام خرید لاستیک کشاورزی باید به آن توجه کنید، سایز لاستیک است. اگر لاستیکی که خریداری می‌کنید سایز درستی نداشته باشد آن لاستیک اصلا به درد شما نخواهد خورد و اگر هم به هر روشی از آن استفاده کنید با یک ماشین بدون ایمنی روبه‌رو خواهید شد.

بهترین و راحت‌ترین روش برای تشخیص درست سایز لاستیک، استفاده از اطلاعات درج شده بر روی لاستیک اولیه ماشین است. شما با خواندن اطلاعات مربوط به سایز اولین تایر ماشین کشاورزی خود می‌توانید سایز آن را تشخیص داده و از همان سایز برای خرید لاستیک جدید نیز استفاده کنید.

از برند معتبر خرید کنید

هزینه لوازم جانبی ماشین‌های سنگین مانند ماشین‌های کشاورزی بسیار بالا است بنابراین بهتر است از همان ابتدا سعی کنید لوازم و وسایل باکیفیتی را برای ماشین خود تهیه کنید که محبور نباشید مدام برای تعمیر یا تعویض لوازم بی‌کیفیت هزینه دوباره‌ای بپردازید.

از آنجایی هم که تشخیص کیفیت لوازم جانبی و فنی دشوار است، توصیه ما به شما این است که با انتخاب یک برند مطرح و شناخته شده خیال خودتان را از بابت ضمانت، کیفیت، متریال استفاده شده در ساخت و… آسوده نمایید.

کدام برند برای خرید لاستیک کشاورزی مناسب است؟

اگر همین حالا برای خرید لاستیک کشاورزی به بازار بروید یا در اینترنت سرچ کنید، با تعداد زیادی برندهای مختلف فروش لاستیک کشاورزی در انواع و اقسام مدل‌ها و قیمت‌ها روبه‌رو می‌شوید که متاسفانه تعداد بسیار زیادی از آن‌ها برندهای نامعتبر و بی‌کیفیتی هستند که فقط باعث هدر رفتن هزینه شما می‌شوند.

به همین دلیل هم ما به شما توصیه می‌کنیم برای خرید لوازمی مانند لاستیک که به‌طور مستقیم با ایمنی شما در ارتباط هستند، برندهای قدیمی‌تر و مطرح‌تر را انتخاب کنید. برای مثال برند بارز یکی از بهترین برندهایی است که در طی سال‌ها تجربه موفقی که در زمینه تولید و طراحی انواع لاستیک‌ها کسب کرده می‌تواند انتخاب شما باشد.

برند بارز با توجه به میزان بالای رضایت مشتریان، کیفیت بالای محصولات و جایگاه جهانی که دارد نیازی به تعریف نداشته و بدون هیچ تردیدی می‌توانید آن را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خرید و قیمت تماس بگیرید 02632605