راهنمای خرید لاستیک زاپاس

Rate this post

لاستیک‌های زاپاس در دو نوع فول سایز و کوچک در بازار کشور ایران به فروش می‌روند که هر کدام کاربری‌های خاص خودشان را دارند. گیر افتادن در کنار جاده با یک لاستیک پنچر شده، احتمالا برای شما مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد. پس اگر می‌خواهید اقدام به خرید یک لاستیک زاپاس کنید و با خیالی راحت از این لاستیک در موقعیت‌های بحرانی استفاده کنید، با ما همراه باشید تا بیشتر با نحوه خرید لاستیک‌های زاپاس آشنا شوید.

نکاتی در مورد انتخاب لاستیک زاپاس

اگر به دنبال خرید لاستیک زاپاس برای خودرو خودتان هستید، باید در ابتدا بدانید که می‎بایست از چه لاستیکی به عنوان زاپاس استفاده کنید. لاستیک‌های زاپاس فول سایز و منطبق بر خودروی شما، انتخاب بسیار ایده‎آلی برای شما خواهند بود؛ اما در نظر داشته باشید که همه وسایل نقلیه دارای فضای کافی برای قرار دادن این لاستیک‌های زاپاس نیستند. به همین خاطر، می‌توان به جای لاستیک‌های بزرگ از لاستیک‌های کوچک‎تر استفاده کرد که فضای کمتری را اشغال می‌کنند و البته راه حل موقتی برای پنجرگیری خودروی شما هستند. با این حال عملکرد لاستیک‌های کوچک با لاستیک‌های فول سایز یکسان نخواهد بود. برای اینکه درک بهتری از لاستیک‌های زاپاس داشته باشید، ابتدا باید در مورد انواع این لاستیک‌ها اطلاعات کسب کنید، پس با ما همراه باشید.

لاستیک یدکی فول سایز (راه حل بلند مدت برای شما)

اگر به دنبال خرید یک لاستیک یدکی هستید تا بتوانید در بلند مدت از آن استفاده کنید، لاستیک یدکی فول سایز گزینه بسیار خوبی برای شماست. با کمک این نوع از لاستیک‌های زاپاس دیگر نیازی ندارید که مجددا به لاستیک فروشی مراجعه کنید و اقدام به خرید یک لاستیک کنید. لاستیک‌های یدکی فول سایز دارای تنوع بسیار زیادی هستند و می‌توان آن‌ها را بر اساس نیاز خریداری کرد. از جمله انواع لاستیک‌های یدکی فول سایز عبارتند از:

تایرهای یدکی فول سایز منطبق

یکی از انواع لاستیک زاپاس با سایز بزرگ، تایرهای یدکی فول سایز هستند. این لاستیک‌ها با سایز منطبق بر تایرهای خودرو طراحی شده‌اند و دقیقا مطابق با همان تایرهایی هستند که روی ۴ چرخ خودرو نصب شده‌اند. این لاستیک‌ها جزء بهترین لاستیک ‌های زاپاس محسوب می‌شوند و اکثر رانندگان در سطح جهان، اقدام به خرید این لاستیک‌ها می‌کنند.

با این حال یکی از معایب اصلی تایرهای یدکی با فول سایز این است که فضای زیادی را در خودرو اشغال می‌کنند. به همین خاطر، در صورتی که وسایل نقلیه جای مناسبی برای قرار دادن این تایرها نداشته باشند، انتخاب این تایرهای یدکی گزینه خوبی محسوب نمی‌شود؛ اما اگر امکان قرار دادن لاستیک یدکی در خودرو وجود داشته باشد، انتخاب یک لاستیک یدکی کامل و منطبق، ارزش بسیار زیادی خواهد داشت.

لاستیک‌های یدکی فول سایز غیر منطبق

لاستیک‌های یدکی فول سایز غیر منطبق یکی از انواع لاستیک‌های موجود در بازار هستند که می‌توانند برای خودروهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند. همانطور که از نام این لاستیک مشخص است، غیر منطبق با دیگر انواع لاستیک‌هایی است که روی خودرو نصب شده‌ است. به همین خاطر، شاید نیاز داشته باشید که پس از نصب این لاستیک‌ها، بقیه لاستیک‌های خودرو را نیز تعویض کنید.

لاستیک‌های زاپاس غیر منطبق می‌توانند عملکرد طولانی و پایداری داشته باشند. اگرچه این لاستیک مانند لاستیک‌های کوچک، محدودیت‎های خاصی را برای رانندگان ایجاد نمی‌کنند؛ اما با توجه به اینکه با دیگر تایرهای ماشین مطابقت ندارند، لازم است که رانندگان مراقبت بیشتری روی آن‌ها داشته باشند. این نوع لاستیک زاپاس نیز فضای زیادی را در صندوق عقب ماشین اشغال می‌کند و اگر فضای مناسبی برای آن در خودرو وجود نداشته باشد، احتمالا باز هم این لاستیک گزینه خوبی برای خرید نخواهد بود.

لاستیک فول سایز موقت

یکی دیگر از انواع لاستیک‌های زاپاس که به صورت فول سایز طراحی شده‌اند، لاستیک‌های موقتی هستند. این لاستیک‌ها نیز سایز بزرگی دارند و می‌توانند از نظر ظاهری مشابه با لاستیک‌های یدکی اصلی خودرو باشند؛ اما وزن این لاستیک‌ها نسبت به سایر لاستیک‌های موجود کمتر است. بنابراین، این لاستیک‌ها فقط برای استفاده کوتاه‎مدت مناسب هستند. هنگامی که آن‌ها را روی خودرو نصب می‌کنید، می‌بایست به فکر تعویض لاستیک خودرو نیز باشید؛ چون این لاستیک‌ها نمی‌توانند در مدت زمان طولانی وزن خودرو را تحمل کنند.

با این حال با توجه به سبک بودن لاستیک زاپاس موقتی، این لاستیک یکی از بهترین گزینه‌ها برای خودروهای جدید محسوب می‌شود. با وجود اینکه این لاستیک می‌تواند به خوبی امکان عبور و مرور از جاده‌ها را به خودرو بدهد و تاثیری روی عملکرد خودرو نداشته باشد، یکی از بهترین لاستیک‌های زاپاس برای خودروها محسوب می‌شود.

لاستیک زاپاس کوچک و موقتی

یکی دیگر از انواع لاستیک‌های زاپاس موجود در بازار، لاستیک‌های موقتی هستند که با سایز کوچک‎تر از لاستیک‌های فول سایز طراحی شده‌اند. این لاستیک‌ها با نام لاستیک‌های کوچک زاپاس نیز شناخته می‌شوند که وزن سبک‎تری نسبت به لاستیک‌های فول سایز دارند. این نوع لاستیک فشار باد بیشتری دارد و می‌تواند به راحتی برای رانندگی موقتی شما تا زمان تعویض لاستیک‌های اصلی، مورد استفاده قرار گیرد.

خوشبختانه، لاستیک‌های کوچک زاپاس توسط سازندگان خودرو تایید شده‌اند. بنابراین، می‌توان با کمک این لاستیک‌ها تا حد زیادی از عملکردهای مختلف و عادی خودروها مانند کنترل کشش، ترمز و … بهره گرفت؛ اما فراموش نکنید که لاستیک‌های زاپاس نمی‌توانند مانند لاستیک‌های معمولی امکان رانندگی پرسرعت و ترمز کردن عادی را به شما بدهند. پس توصیه می‌شود که رانندگی آهسته‎تر و با احتیاط‎تری را با کمک این لاستیک‌ها داشته باشید.

آج‌های قرار گرفته روی این مدل از لاستیک زاپاس عمق کمتری نسبت به لاستیک‌های فول سایز دارند. به همین خاطر، توصیه می‌شود که پس از نصب این لاستیک‌ها، به سرعت آن‌ها را با لاستیک‌های فول سایز تعویض کنید. یکی از انواع لاستیک‌های کوچک موقتی، لاستیک‌های تاشو هستند که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. این لاستیک‌ها به راحتی در صندوق عقب ماشین جای می‌گیرند و می‌توان در صورت نیاز آن‌ها را باد کرد و مورد استفاده قرار داد.

علت کوچک بودن لاستیک زاپاس نسبت به لاستیک معمولی

به طور کلی، لاستیک زاپاس باید فضای کمی را در خودروهای امروزی اشغال کند و وزن آن باعث اختلال در عملکرد خودرو نشود. به همین خاطر، بسیاری از خودروهای امروزی بدون لاستیک‌های معمولی و فول سایز در سطح شهر در حرکت هستند؛ اما می‌توان با کمک لاستیک زاپاس کوچک و موقتی، هم دغدغه‎های مربوط به سنگینی لاستیک‌های معمولی را رفع کرد و هم دیگر نگرانی برای پنچر شدن ماشین وجود نداشته باشد.

اهمیت همراه داشتن لاستیک زاپاس

پنچر شدن خودرو در کنار جاده، قطعا نمی‌تواند برای شما خوشایند باشد. به خصوص اگر در جاده‎ای این مشکل برای شما رخ دهد که نزدیک به هیچ محله مسکونی نباشد. به همراه داشتن لاستیک زاپاس می‌تواند دغدغه شما را برای پنچر شدن ماشین در یک مکان دور افتاده رفع کند.

در صورتی که نیاز به پنچرگیری ماشین داشته باشید، می‌توانید از لاستیک‌های زاپاس سبک‎وزن استفاده کنید. اگرچه این لاستیک‌ها، راه حل موقتی هستند؛ اما به راحتی می‌توانند شما را تا رسیدن به یک تعمیرگاه جهت تعویض لاستیک‌های اصلی و فول سایز، همراهی کنند.

سخن پایانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای خرید و قیمت تماس بگیرید 02632605